Telefoonnummers
< Terug naar overzicht

Nieuw: maak online een eerste afspraak! (Artikel Rundgraver)

01-12-2012

Stap voor stap wordt deze moderne vorm van afspraken maken in het gezondheidscentrum ingevoerd. Voor alle duidelijkheid: u kunt ook nog steeds telefonisch of aan de balie een afspraak maken. “De online mogelijkheid is extra en voorlopig doen we het alleen voor eerste afspraken”, legt centrummanager Wim Ooms uit. “Het gaat om behandelingen die je langer van tevoren kunt plannen. Bij acute problemen waarvoor je snel een zorgverlener nodig hebt, moet je gewoon bellen.”

Kalender

Op de startpagina van www.heikant.nl kunt u klikken op ‘online afspraak maken’. Vervolgens kiest u via een kalender een datum en tijdstip. Bij sommige disciplines kunt u ook nog aangeven bij welke persoon u wilt langskomen. Als u alle stappen heeft doorlopen en de afspraak heeft bevestigd, ontvangt u een mail. Daar staat alles nog eens duidelijk in, aangevuld met informatie over zaken die u eventueel mee moet nemen naar de afspraak. Een identiteitsbewijs bijvoorbeeld, of een handdoek. In de mail staat ook op welke manier en tot welk moment u de afspraak kunt afzeggen.

Zo’n twee dagen vóór de afspraak ontvangt u een herinneringsmail. Handig!

Natuurlijk kan het zo zijn dat de aangeboden afspraaktijden op de website u slecht uitkomen. Bel dan met de betreffende praktijk om te kijken naar andere mogelijkheden. Meestal zijn die er wel, want er moeten immers ook tijden vrijgehouden worden voor spoedsituaties en vervolgafspraken.  

Invoeren

Op dit moment kunt u via de website een eerste afspraak maken bij de fysiotherapeut, de diëtist, het maatschappelijk werk en de podotherapeut. Bij de huisartsen kan het voorlopig alleen voor het maken van een uitstrijkje. Wim Ooms: “Bij de huisartsen is het wat ingewikkelder, daar gaan we het heel langzaam invoeren.”

De fysiotherapiepraktijk is voortvarend begonnen en bouwt het stap voor stap op, vertelt Judith van Elst. “Ongeveer de helft van onze twaalf therapeuten is al online te ‘boeken’, en daar zitten alle specialismen bij: fysiotherapie, manuele therapie, haptotherapie, bekkentherapie, kinderfysiotherapie en sportfysiotherapie.” Ook fysiotherapeut Judith benadrukt dat bij acute problemen gebeld moet worden. “Als iemand z’n enkel verstuikt of tape nodig heeft, dan wil je geen dagen hoeven wachten.”

Wennen

De medewerkers van het gezondheidscentrum vinden de nieuwe ontwikkeling leuk en ook best spannend. “Veel andere fysiotherapiepraktijken kennen dit nog helemaal niet”, weet Carin v.d. Velden. Als assistente van de fysiotherapeuten heeft zij direct te maken met het nieuwe systeem. “Voor ons is het nog wel wennen, maar we doen dit graag voor onze klanten. Het is altijd fijn om mensen extra service te kunnen bieden.”

Heeft u vragen over het maken van een online afspraak? Bel dan met 040-2539665. Wij helpen u graag op weg!