Telefoonnummers

Klachtenregeling

 

 

Ontevreden? Bespreek uw onvrede met uw zorgverlener!

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt uw onvrede uiten bij uw zorgverlener. U kunt ook uw onvrede melden bij de receptie en vragen of uw zorgverlener contact met u opneemt om uw onvrede te bespreken. Eventueel kunt ook onze "melding ontevredenheid"  op onze website invullen of uw ongenoegen uiten via het formulier die u in de wachtkamer aantreft. Desgewenst helpt de assistente bij de receptie u bij het invullen van het formulier.

Lastig of komt u er niet met ons uit? Klacht

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Elke praktijk binnen ons gezondheidscentrum is aangesloten bij een onafhankelijke klachten organisatie of heeft onpartijdige onafhankelijke klachtenfunctionaris in dienst. U kunt hiervan gratis gebruik maken. U kunt bij betreffende praktijk de contactgegevens van de onafhankelijke klachtenfunctionaris opvragen.

Geschil

Als u er met uw zorgverlener en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie waar uw zorgverlener bij is aangesloten. Deze instanties beschikken over onafhankelijke commissies bestaande uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de zorgverleners. De commissies worden bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

U kunt bij betreffende praktijk de contactgegevens van de betreffende geschilleninstantie opvragen.

Klachtenregeling GC Heikant

Hierboven is onze klachtenregeling beknopt en praktisch omschreven. Lees hier onze klachtenregeling in haar geheel. 

 

Formulier melding ontevredenheid

Hieronder kunt u uw ontevredenheid melden.