Informatie over gebruik patiëntenportaal.
U kunt via onze beveiligde patiënten omgeving online via uw laptop of mobiele telefoon:
- Medische vragen stellen
- Herhaalrecept bestellen
- Online afspraken maken
- Uw medisch dossier inzien
Hieronder treft u enige aanvulende informatie
Hoe maakt u gebruik van onze patiënten portal?
U kunt inloggen met DigiD. Indien u niet beschikt over DigiD kunt u gebruik van van de IRMA app. Verdere informatie over de installatie hiervan vindt u hieronder.
Installeren IRMA app:
De eerste keer dient u zich te registreren. Dit doet u door de IRMA app te installeren.
Stap 1:
Hoe krijgt u toegang tot het portaal?
1. Download en installeer de IRMA app
- iOS: https://apps.apple.com/nl/app/irma-authenticatie/id1294092994
- Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.irmacard.cardemu
Hieronder vindt u de uitlegvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=jlsQZfdkaMU
Let op: u moet inloggen met DigiD bij de gemeente Nijmegen, dit is eenmalig.
- Verifieer uw identiteit
2. Als u de app geïnstalleerd heeft kunt u via onderstaande link inloggen op onze website:
Veel gestelde vragen en tips portaal gebruik.
Ik heb de IRMA app geïnstalleerd, hoe kom ik nu in mijn portaal?
U dient hiervoor naar https://heikant.hix365.nl te gaan. U kunt dan vervolgens de app gebruiken om in te loggen. Onze portaal beschikt niet over een app. De website is echter gebruiksvriendelijk op een mobiele telefoon dus u hoeft geen computer te gebruiken om in te loggen.
Is er een app beschikbaar van het portaal?
Nee, u kunt inloggen via de website. Als u het makkelijk vindt kunt u echter wel een snelkoppeling maken op het bureaublad van uw mobiele telefoon.
Instructie iphone:
- Open je website.
- Selecteer het Delen-icoontje onderin het scherm (middelste icoontje met vierkant en pijltje).
- Selecteer de optie Zet in beginscherm. Geef je icoontje een (korte) naam.
- Selecteer Voeg toe.
Instructie andriod telefoon:
- Open je website
- Druk op de 3 puntjes rechts boven in het scherm.
- Klik op toevoegen aan startscherm.
- U kunt het icoontje een naam geven die u makkelijk vindt.
Moeten al mijn huisgenoten een apart account hebbben?
Nee dat is niet nodig. Het is mogelijk dat wij u kinderen (tot 16 jaar) aan uw account koppelen. Hiervoor kunt u een econsult naar de assistente sturen. Wilt u toegang tot de portaal van een persoon ouder dan 16 jaar, bijvoorbeeld uw partner? Dat kan ook. De betreffende persoon moet hiervoor mondeling toestemming geven. U kunt hiervoor bellen naar de assistente.
Als u daarna in de portaal inlogt kunt u via Mijn gegevens -> machtigingen naar het dossier van de gemachtigde personen.
Ik zie mijn medicatie niet staan.
Dat klopt met de overgang naar ons nieuwe systeem dient uw huisarts uw medicatie eerst toe te voegen. U kunt hiervoor een econsult met uw medicatieoverzicht naar uw huisarts sturen. In de toekomst kunt u uw medicatie dan gewoon via het portaal bij bestellen.
Ik kan niet inloggen omdat mijn identiteit niet geverifieerd is.
Soms lukt het niet om met behulp van de NFC chip in uw telefoon uw identiteitsbewijs uit te lezen. Als u even langs de balie loopt bij de assistente kan zij uw identiteit verifieren en kunt u inloggen.